Livet og sånn – etter 40

– don't get distracted, this is winning season.


Desember og juletid

Det er på tide å dempe forventningene. Jeg får ikke løpt så mye som jeg ønsker akkurat nå, og jeg føler at hele løpeformen forlater både kropp og hjem. Det står ikke på viljen heller, men jeg må prioritere barn, juleavslutninger, pepperkaker, julegaver, baking og alt det andre som står i kø for oppmerksomhet i førjulstiden.

I takt med at frustrasjonen bygger seg opp, så har jeg bestemt meg for at forventningene skal justeres ned. Så får jeg ta de løpeturene jeg rekker som en ekstra bonus i stedet. Løpeskoene står sikkert i skapet i januar også.

Det er ikke godt å ha en følelse av å være mislykket. Det er tankene jeg tenker om meg selv om dagen. Fordi jeg ikke får løpt så mye som jeg vil. I dag så bestemte jeg meg for å gjøre det til en øvelse i mental trening, og heller legge lista litt lavere. Ingen forventning til meg selv. Ingen krav. Jeg skal bare komme meg gjennom førjulsstresset på en best mulig måte.

Snart er det juleferie i Trøndelag. Og plutselig er det Ribbemaraton! Og så er 2015 her med massevis av nye muligheter.



One response to “Desember og juletid”

  1. wow, wow… “Det er ikke godt å ha en følelse av å være mislykket” skriver du. Joda, jeg kjente på den følelsen selv noen ganger i yngre år når jeg måtte stå over en del treninger. Det er selvsagt bare tull.
    For det første MÅ man noen ganger (ofte) prioritere andre nære ting, dessuten bør man se på dagene uten trening som fine hviledager. Da er treningslysten og energien enda større når tiden neste gang strekker til. Du trenger egentlig ikke legge lista lavere, men stole på at målene er innen rekkevidde selv om det blir noen perioder med lite trening – slik som for en travel mor i førjulstiden!

    Ha en fin førjulstid sammen med barna… etterpå kan du trene deg tilbake i form.
    Den treninga du ikke har innabords nå er det uansett for sent å dra nytte av allerede til Ribbemaraton. Du var i god nok form for noen uker siden, det er du garantert 27. desember også.

Leave a comment

About Me

Løper. Mamma. Forfatter. Regnskapsfører.

Jakter på nordlys, solnedganger og fjelltopper.

Nyhetsbrev